Prázdniny u našich...
Ve sprše hmatám po sprchovém mléce a namydlím se. Jeho vůně mi okamžitě zaplaví smysly. Možná to tak nějak slibují i v reklamě, a je to opravdu tak, zaplaví smysly, vrátí do dětství...
Je to vůbec možné? Jak dokázali vyrobit vůni dětství? Na obalu stojí nesmyslný cizí název, vše v angličtině a nic nedává smysl, přesto vím, že jsem doma, jako kdysi.
Voní trochu jako nivea, trochu po vypraném prádle, trochu po létě, trochu po neoholeném podpaží mé maminky ze vzpomínek a z dob, kdy se chloupky v podpaží ještě braly jako samozřejmá přirozená věc. Kdy jsem já i mé kamarádky ještě nosily hřívu na hlavě i na nohou pod bílými silonkami s obrázky na školních výletech do divadla.
ještě jednou si nevěřícně prohlédnu obal mléka a pak automaticky sáhnu po jednorázovém holítku a vracím se do současnosti.
...
Holiday at ours....
I touch the shower milk in the shower and start to wash myself. The smell flood my senses immediately. Perhaps this sort of promise they advertise, and it is really so, flooding my senses back to childhood ...
Is this even possible? How could they produce odor of childhood? The packaging holds absurd alien name, all in English, and nothing makes sense, but I know that I'm home, as once was.
It smells a bit like nivea, a bit like washed linen, a little like the summer, a bit like my moms unshaven armpits from my memories, and times, when the hair in the armpits regarded as self-evident natural thing. When me and my friends still wore the mane on our heads and on legs beneath the white tights with pictures on them, on school trips to the theater.
Once again, the incredulous look through container of that milk, and then reaching for a single razor automatically and return to the present.
Žádné komentáře:
Okomentovat